PPC-frilanserlar qanday ishlaydi

PPC-frilanserlar kontekstli reklama bo’yicha mutaxassis, u saytga biror narsa buyurtma qilish ehtimoli yuqori bo’lgan foydalanuvchilarni jalb qiladi.

Maxsus loyiha doirasida frilanserlar o’rtasida digital-marketing bo’yicha so’rov o’tkazildi. Unda asosan pullik trafik bilan ishlaydigan 206 mutaxassis ishtirok etdi. Biz ular mijozlarni qanday izlashlari, nima uchun frilansingni tanlashlari, qaysi loyihalarni afzal ko’rishlari va albatta, qancha pul ishlashlari bilan qiziqdik. So‘rovnoma natijalariga ko‘ra:

Ta’lim va tajriba

Ko’pincha frilanserlar oliy ma’lumotga ega bo‘lishadi ammo ilmiy darajaga ega mutaxassislar ham bor — bizning so’rovimizda ulardan uchta bor edi.

Respondentlarning aksariyati 2 yildan 5 yilgacha frilanserlik bilan shug’ullangan. Birinchi qadamlarni qo’yganlar taxminan 15%. 10 yildan ortiq mustaqil ravishda ishlaydiganlar juda kam bo‘lib taxminan 5%.

digital-marketing tajribasi haqidagi so’rov bo‘yicha 2 yildan 5 yilgacha tajribaga ega frilanserlar soni ko‘proq. Eng kam ko‘rsatkich yangi ish boshlaganlar va 10 yildan ortiq tajribaga egalardir va ular 8% ni tashkil etadi.

Shuningdek, ulardan ixtisoslik haqida so’raldi. Ishtirokchilar birdaniga bir nechta variantlarni tanlashlari mumkin edi. Umumiy ma’lumotlarni quyidagi grafikda ko’rishingiz mumkin.

Filtrlar bo‘yicha tadqiqot quyidagilarni ko‘rsatdi:

* faqat kontekstli reklama bilan 206 dan 41 frilanser ishlaydi;

* faqat target bilan-olti kishi;

* 95 mutaxassis tahlil bilan shug’ullanadi, ammo respondentlarning ikkitasi faqat veb-tahlil bilan shug’ullanadi;

* kontekst, target va tahlil — 20 kishi;

* kontekst, target, tahlil va SEO sozlashni ushbu 20 kishidan beshtasi amalga oshirishi mumkin;

* faqat kontekst va SEO – 6 kishi;

* SEO va boshqa narsalarni 34 ta frilanserlar tanladi.

Shaxsiy hayot masalasida bir oz, frilanserlarning deyarli 40 foizida farzandlari bor.

Nega aynan frilans

Aksariyat freelancerlar o’z ishlarida bepul jadvalni qadrlashlarini, taxminan yarmi uydan ish, o’zi loyiha tanlash imkoniyati va albatta yaxshi daromad ekanligini ta’kidlashdi Ba’zi bir respondentlar uchun ular yo’lda vaqtni behuda sarflamasliklari muhimdir, ba’zilari esa mijozlarning boshqa munosabati – ko’proq ishonch va ochiqlikni ta’kidlashdi.

Bir necha kishi frilansingni ofis yoki agentlikdagi asosiy ishi bilan birlashtirishlarini ta’kidlashdi.

Frilansing kamchiliklari orasida yarmi oldindan aytib bo’lmaydigan yukni va natijada moliyaviy beqarorlikni yoqtirmaydi. Respondentlar, shuningdek, bu zerikarli ekanligini, uy atmosferasi chalg’itayotganini, ish vaqtingizni tashkil etish qiyin va jamoadagi boshqa mutaxassislarning tajribasini o’rganish imkoniyati yo’qligini ta’kidlashdi (umid qilamizki, ppc.world keyslar sizga yordam beradi). Ba’zilari esa mijoz bilan to’g’ridan-to’g’ri muloqot va ko’plab boshqaruv ishlaridan tushkunlikka tushishadi.

Daromad

Respondentlarning aksariyati uchun frilansing asosiy daromad manbai hisoblanadi.

Respondentlarning uchdan ikki qismi 1,000 dollargacha, qolganlari – ko’proq.

Ko’pchilik do’stlar va tanishlar yordamida mijozlarni topadilar. Ba’zi mutaxassislar pullik reklama joylashtiradilar va frilanser birjalardan foydalanadilar.

Rasmda bo’lmagan mijozni topishning yana bir necha usullari:

  • ijtimoiy tarmoqlardagi postlarga sharhlar va tematik guruhlardagi postlar;
  • ish qidirish saytlari (HH.ru va boshqalar);
  • agentliklarda;
  • ommaviy axborot vositalarida ekspert sifatida maqolalar va nutqlarni nashr etish.

Og’zaki so’zlar internetda reklama qilishni talab qilmaydi. Xizmatlar ro’yxatiga ega bo’lgan ijtimoiy tarmoqlarda sayt yoki guruh faqat 25 va 30% frilanserlarga ega.

Ularning aksariyati mustaqil ishlaydi. Agar jamoa bo‘lsa – to’rt kishidan oshmaydi.

Frilanserlar asosan uyda, shu jumladan dala hovlilarda ishlaydilar. Ba’zi respondentlar mijozlarga, masalan, ma’lumot to’plash uchun borishlarini ta’kidladilar.

Mutaxassislarning atigi 30 foizi tunda ishlash haqidagi savolga salbiy javob berishdi. Biz sizni tunda vazifalarni bajarish odatini suiiste’mol qilmaslikka chaqiramiz.

Ta’lim

Ko’pincha frilanserlar internetdagi bepul materiallarga va professional adabiyotlarga tayanadilar: kitoblar, nashrlar, keyslar. Ba’zilar eLama veb-seminarlarini tomosha qilishlarini, ijtimoiy tarmoqlarda va konferensiyalarda foydali ma’lumotlarni olishlarini ta’kidladilar.

Facebook
Telegram
Email

Shuningdek o'qing