Mahsulot tahlilchisi: bu kim va uning vazifasi qanday?

Bu nisbatan yangi va istiqbolli kasb bo‘lib masofaviy ish uchun ham to‘g‘ri keladi. Mutaxassis mijozlarga mahsulotdan nima kerakligini aniqlaydi. Ular uchun qanday parametrlar muhim. Mahsulot foydalanuvchilarning kutganlariga qanchalik mos keladi va unda nimani o’zgartirish kerak, bu xaridorlarga ko’proq yoqadi. Bu biznes uchun ahamiyati tufayli yaxshi maosh oladigan qiziqarli tahliliy ish.

Mahsulot tahlilchisi kim va u nima qiladi?

Bu kompaniya mahsulotlarini yaxshilashga, ularni ko’proq talabga ega qilishga va xaridorlarning talablariga javob berishga yordam beradigan mutaxassis.

U foydalanuvchilarning mahsulot bilan qanday aloqasi borligini, qanday xususiyatlar va ulardan qanday foydalanishlarini, nima kerak yoki kerak emasligini, mijozlar nimalarga e’tibor berishlarini tahlil qiladi va raqobatbardoshlikni oshirish uchun nimani rivojlantirish kerakligini aniqlaydi. Masalan, ilovaga, dasturga, onlayn-do’konga qanday funksiyalarni qo’shish kerak va nimani olib tashlash yaxshiroq.

Bu bozorda tovarlarning mashhurligini, sotilishini va natijada foydani oshirishga yordam beradi.

U qanday vazifalarni hal qilishi mumkin

  • Foydalanuvchilarni ushlab turish, ya’ni mahsulotni doimiy ravishda sotib oladigan yoki ishlatadigan odamlar sonini ko’paytirish. Masalan, bir hafta davomida ijtimoiy tarmoqqa kiradigan, har kuni o’yin o’ynaydgigan va hokazo.
  • Bozor talablari va mijozlarning talablariga muvofiq mahsulotni takomillashtirish. Buning uchun odamlar nimaga muhtojligini tahlil qilish va tegishli parametrlarni o’zgartirish kerak.
  • Raqobatchilardan oldinda. Ularda hali mavjud bo’lmagan funksiyalarni amalga oshirish, ammo ular bozor tomonidan talab qilinadi.
  • Foydalanuvchi tajribasini yaxshilash. Masalan, xaridlarni osonroq va tezroq amalga oshirish uchun onlayn-do’konda yanada qulay va tushunarli navigatsiyani amalga oshirish.

Ushbu kasb matematika va marketing tutashuvida. Shuningdek, iqtisodiyot sohasidagi bilim va dasturlash ko’nikmalari kerak bo’ladi. Xodimlar Internet-savdo, IT, GameDev (o’yinni rivojlantirish), bank sektori, logistika sohasida talabga egadirlar.

Bir nechta bo’sh ish o’rinlaridan mahsulot tahlilchisi vazifalariga misollar:

  • Foydalanuvchi tajribasini o’rganish.
  • CRM (mijozlar sayohati xaritasi) ni ishlab chiqish. Bu odam kompaniyaning mahsulotlari haqida qayerdan va qanday bilib olishi, u bilan o’zaro aloqada bo’lishi mumkinligini ko’rsatadigan xarita.
  • Savdo voronkalarini qurish va ularni optimallashtirish.
  • AB testlarini o’tkazish. Ular taklif qilingan o’zgarishlarning samaradorligini baholash uchun ishlatiladi.
  • Foydalanuvchilarning chiqib ketishini kamaytirish yo’llarini topish.
  • Ko’rsatkichlar tizimini ishlab chiqish va ularni turli xil analitik tizimlarda monitoring qilish: Power BI, Google Data Studio, Tableau, Yandex.Metrik.
  • Hisobotni shakllantirish.
  • SQL bazalari bilan ishlash.

Product analyst va Data analyst farqlari

Ularning ishlarida ko’plab kesishish nuqtalari mavjud, ammo vazifalar boshqacha.

Product analystData analyst
Kompaniyaning ma’lum bir mahsulotini ishlab chiqish bilan shug’ullanadi (masalan, mobil ilova).Biznes ma’lumotlarini to’playdi, o’rganadi va sharhlaydi. Bu kompaniya faoliyatini yaxshilashga yordam beradi (biznes jarayonlarini optimallashtirish).
Foydalanuvchi skriptlari, savdo hunilari, sayt statistikasi bilan ishlaydi.U asosan kompaniya faoliyatini qamrab oladigan ma’lumotlar bilan ishlaydi. To’siqlarni ochib beradi.
Mahsulot ko’rsatkichlarini yaratadi va uni targ’ib qilish uchun yechimlarni taklif qiladi.Umuman biznesni rivojlantirish uchun ishlatiladigan yechimlarni taklif qiladi.

Oddiy so’zlar bilan aytganda, mahsulot tahlilchisi tor vazifalar bilan shug’ullanadi. Ma’lumotlarni tahlil qilish ko’plab ixtisosliklarga ega bo’lgan kengroq sohadir.

Kasbning ijobiy va salbiy taraflari

IjobiySalbiy
Yuqori ish haqi.
Kerakli ma’lumotni masofadan turib, kurslarda olish imkoniyati.
Ishning ko’plab bosqichlari avtomatlashtirilishi mumkin, chunki ular uchun professional dastur mavjud.
Ko’p ish o’rinlari.
Istiqbolli yo’nalish.
Kompyuterda ko’p vaqt sarflash kerak.
Muntazam operatsiyalarning yuqori ulushi.
O’z mahoratingizni doimiy ravishda o’rganish va rivojlantirish kerak.
Talab qilinadigan mutaxassis bo’lish uchun ko’p narsalarni bilish va bilish kerak.
Tajribali odamlar uchun yangi boshlanuvchilarga qaraganda ish topish osonroq.

Mahsulot tahlilchisi qancha maosh oladi?

Moskvadagi eng yuqori daromad 100 dan 200 ming rublgacha. Sankt-Peterburgda 150 ming rublgacha ish haqi bilan bo’sh ish o’rinlarini topish mumkin. Boshqa hududlarda oyiga 70-90 ming to’laydilar. Masofaviy ish holatida poytaxtga yaqin ish haqiga ishonish mumkin.

Shuningdek, to’lov darajasi tajribaga bog’liq. Moskvadagi yangi boshlovchilarga taxminan 50 ming rubl taklif qilinishi mumkin. Agar 1 yildan 3 yilgacha bo’lgan ish tajribasi bo’lsa 60 dan 90 minggacha. 3 yildan ortiq tajribaga ega mutaxassislar 100 ming rubl va undan ko’proq pul olishlari mumkin.

Ba’zi ish beruvchilar 1-3 oylik amaliyotni taklif qilishadi. Agar nomzod vazifalarni bajara olsa, ularga doimiy shartnoma taklif etiladi. Amaliyot yangi boshlanuvchilar uchun birinchi o’rinni egallash uchun yaxshi imkoniyatdir

Mahsulot tahlilchisi nimani bilishi va bajara olishi kerak?

Matematika, iqtisod va marketingni tushunish, ma’lumotlarni qayta ishlash dasturlariga ega bo’lish.

Bajara olish kerak:
– Python va Ruby-da ma’lumotlarni tahlil qilish.
– SQL-da bazalar yaratish.
– Sinovlar va chuqur tadqiqotlar o’tkazish.
– Aniq bo’lmagan munosabatlarni topish.
– Raqamli ma’lumotlarni tasavvur qilish (asboblar panelini yaratish).
– Mahsulot sifatini aks ettiruvchi ko’rsatkichlarni ajratib ko’rsatish.
– Hisobot berish.

Ish uchun sizga matematik statistika va ehtimollik nazariyasini bilish, algoritmlar va ma’lumotlar tuzilishini tushunish, matematik modellarni yaratish qobiliyati kerak bo’ladi.

Bilish kerak bo’lgan dasturlar:
– Excel (yoki Google Sheets). Formulalar, diagrammalar, jadvallar bilan ishlash uchun ishlatiladi.
– Power BI. Ma’lumotni vizualizatsiya qilish, shuningdek tahlil qilish uchun ishlatiladi.
– Google Analytics (yoki Yandex.Metrik) – saytdagi foydalanuvchilarning harakatlarini kuzatish uchun.

Kerakli shaxsiy fazilatlar va ko’nikmalar:
– Analitik fikrlash.
– Tafsilotlarga e’tibor.
– Ma’lumotlarni vizual ravishda taqdim etish, o’z nuqtai nazarini asoslash qobiliyati.
– Chet tillarini bilish shart emas, lekin nomzodning afzalligi bo’ladi.

Mahsulot tahlilchilarining bo’sh ish o’rinlari quyidagi talablarga javob beradi:
– SQL-ni bilish, ko’pincha Python.
– Xulosa chiqarish, aniq bo’lmagan naqshlarni topish qobiliyati.
– Ma’lumotlarni vizualizatsiya qilish qobiliyatlari.
– Yandex bilan ishlash tajribasi. Metrikalar, Google Analytics va analoglar.
– A/B testlarini o’tkazish qobiliyati.
– O’z-o’zini tashkil qilish qobiliyatlari.

    Qanday qilib mahsulot tahlilchisi bo’lish va qayerda o’qish kerak?

    Ushbu kasb bo’yicha o’quv dasturlari universitetlarda mavjud emas. Ushbu sohaga ko’pincha IT, buxgalteriya hisobi, marketing va boshqa sohalar kiradi. Xodimlarning yarmidan ko’pi kurslarda yoki mustaqil ravishda mahsulot tahlilchisi sifatida o’qitilgan.

    Kurs nomi va havolasiTa’rif
    Skillboxda mahsulot tahlilchisi kasbiYangi boshlovchilar uchun, shuningdek mahsulot menejerlari, ishlab chiquvchilar, sotuvchilar uchun javob beradi.
    Kursda quyidagilar bo’yicha dars beriladi:
    Ma’lumotlarni qayta ishlash va saqlash.
    Mahsulot uchun o’lchov tizimini yarating.
    Mijozlar tajribasini o’rganing va boshqaring.
    Gipotezalarni tekshirish.
    Ma’lumotlarni tasavvur qiling.
    Netologiyada poduct-analyst noldan middle gachaKurs noldan boshlab mahsulot tahlilida o’qishni istagan yangi boshlovchilar uchun shuningdek, sotuvchilar va mahsulot menejeri uchun foydali bo’ladi.
    Siz quyidagilarni o’rganishingiz mumkin:
    Metrikalar haqida tushunish.
    A/B testlarini o’tkazish.
    SQL va Python yordamida ma’lumotlar bilan ishlash.
    Ma’lumotlarni tasavvur qiling, asboblar panelini yaratish.
    Farazlarni ilgari surish va ularni tekshirish.
    Analitik muammolarni hal qilish uchun amaliy matematikani qo’llash.
    Sky.pro da ma’lumotlar tahlilchisi kursiBu mahsulot tahlilini qilishga e’tibor berilmagan, asosiy kurs. Tugatgandan so’ng siz turli xil ish yo’nalishlarini tanlashingiz mumkin.
    Dastur IT-da tajribasiz yangi boshlovchilar uchun ham javob beradi.
    Kursda ular quyidagi darslarni berishadi:
    Excelda ishlash.
    SQL-dan foydalanish.
    Python yordamida ma’lumotlarni qayta ishlash.
    Tahlil qilish uchun statistikadan foydalanish.

    Bepul kurslar, darslar, vebinarlar:

    Ular asoslarni o’rganishga va faoliyat sohasi haqida umumiy tasavvurga ega bo’lishga yordam beradi:

    • Fintechdan uch oylik kurs. Ko’rib chiqish tayyorgarlik paytida bepul edi. Bitirgandan so’ng, shtat birligiga kirish uchun intervyu taklifnomasini olishingiz mumkin. Kursga kirish uchun siz ariza qoldirishingiz, anketani to’ldirishingiz, imtihonlardan o’tishingiz (matematikadan muammoni hal qilishingiz va biznes ishini hal qilishingiz), tanlov natijalari bilan elektron pochta orqali javobni kutishingiz kerak.
    • Netologiya universitetidan bepul kurs.
    • Foydali video: o’quv rejasi – nimani va qanday qilib o’rganish kerak.
    • AGIMA agentligining mahsulot tahlili pleylisti. Unda bepul tomosha qilish uchun 16 ta video mavjud.
    • Product Star-dan ochiq tahlil veb-seminarlari. Ko’rib chiqishga tayyorgarlik ko’rish paytida 42 ta dars bor edi.

    Manba

    Facebook
    Telegram
    Email

    Shuningdek o'qing