Kuchli og’zaki tarqatma xabarni qanday boshlash kerak?

Og’zaki so’zlar odatda hozirgi mijozlar sizni tanishlari uchun tavsiya qilganda qabul qilinadi. Ammo bu haqiqatning faqat bir qismi. Aslida, barcha mijozlar ham sizni kimgadir maslahat bermaydilar. Agar siz bir joyda qotib ishlasangiz, unda hech kim «sizning» mutaxassisingizni tavsiya etmaydi. Bunday holda og’zaki tarqatma habarni ishga tushirish mumkinmi? Ha, va kerak!

1. Birgalikda arzonroq

Bu xizmat ko’rsatish sohasida ishlatilishi mumkin bo’lgan qiziqarli hiyla. Sizni tanishlar yoki do’stlaringizga tavsiya qiladiganlar uchun maxsus taklif qiling. Masalan, sizni tavsiya qilgan kishiga va tavsiyanoma bilan kelgan kishiga chegirma bering yoki ularga yoqimli bonus taklif qiling (bepul audit, maslahat va boshqalar). Bunday holda, sizning mijozlaringiz sizni tanishlari uchun tavsiya qilishdan manfaatdor bo’ladi.

2. Aqlli sovg’alar

Siz mijozlarga juda yoqadigan sovg’alarni berishingiz mumkin, ular sovg’alarni ko’z oldida ushlab turishadi, do’stlariga yoki tanishlariga aytib berishadi. Bu g’ayrioddiy narsa, qiziqarli yodgorlik bo’lishi mumkin. Tabiiyki, odam uni kimdan va qanday vaziyatda olganini aytib berishi mumkin.

Masalan, siz ichki dizayn bilan shug’ullanasiz. Mijozlarga uyga kelish uchun kelgan do’stlarining e’tiborini jalb qiladigan rasmni bering. Tabiiyki, hamma bunday rasmni kim berganini bilib oladi va xizmat uchun sizga murojaat qilishi mumkin. Bu aqlli sovg’alar qanday ishlashi mumkinligiga faqat bitta misol.

3. Yig’im kartalari

Ular ba’zi sohalarda, ayniqsa xizmatlarda yaxshi ishlashi mumkin. Siz yig’ma chegirmali kartani berishingiz, unga bog’langan telefon raqamini nomlagan har bir kishi undan foydalanishi mumkinligini tushuntirishingiz mumkin. Shunday qilib, sizni do’stlari va tanishlariga tavsiya qilish orqali mijoz o’z kartasini darajasini ko’tarishi va xizmatlarni yaxshiroq narxlarda olishi mumkin.

Qabul mijozlar sizga tez-tez murojaat qiladigan sohalarda ishlaydi. Mijozlar o’z do’stlariga xizmat uchun sizni oldingizga borishini va telefon raqamini aytishini hamda shaxsiy chegirmaga ega bo’lishini aytadi.

4. Bog’lanish texnikasi

Saytlarni yaratadigan odamlar tomonidan faol foydalaniladi. Agar mijoz loyihasini amalga oshirgan bo’lsangiz, sahifalarning pastki qismida saytingizga havolani qo’shganingizga ishonch hosil qiling va ishlab chiquvchi ekanligingizni ko’rsating. Bu og’zaki tarqatmani faollashtiradigan odatiy amaliyotdir.

Ayniqsa agar siz bitta joyda ishlasangiz bu usul yaxshi hisoblanadi. Bunday holda, mijozlar sizni raqobatchilarga tavsiya qilmaydi. Ammo ular u yoki bu saytni kim yaratganini ko’rishadi va sizni havolalar orqali topishlari mumkin.

5. Keyslar

Muvaffaqiyatli loyihalar haqida holatlar yozing va ularni mashhur saytlarga joylashtiring. Masalan, veb-ishlab chiqish, marketing, reklama bo’yicha maqolalar Serche, VC, Xabr va boshqa taniqli saytlarda nashr etilishi mumkin.

Birinchidan, yaxshi ish sizning tajribangizni oshiradi. Ikkinchidan, holatlar hamkasblar bilan faol baham ko’rilmoqda. Siz bozorda xabardorlikni oshirishingiz va yangi mijozlarni jalb qilishingiz mumkin.

6. Blog yuriting

Unda professional mavzu bo’yicha qiziqarli va foydali maqolalar yozing. Postlarga sharh berish va savollarga javob berish imkoniyatini yaratganingizga ishonch hosil qiling. Bularning barchasi sizning shon – sharafingizni oshirish uchun ishlaydi, ya’ni og’zaki so’zlar orqali yangi mijozlarni jalb qilish.

Agar sizning o’quvchilaringizga mutaxassisni xohlaydigan odamlar murojaat qilsalar, ular sizni tavsiya qilishlari mumkin, chunki ular sizning malakangiz va ishonchliligingizga amin bo’lishadi. Bu aslida ishlaydi.

Masalan, ko’plab professional kopirayterlar va sotuvchilarda samarali savdo vositasi bo’lgan bloglar mavjud.

7. Yandex.Kyu da mutaxassis bo’ling

Ushbu Yandex platformasida odamlar savollar berishadi va ularga javob olishadi. U yerda ko’plab ruknlar, shu jumladan professional mavzular mavjud. «Ekspert» maqomiga ega foydalanuvchilar o’zlari haqida ma’lumot va shaxsiy saytga havolani joylashtirishlari mumkin. Bu nafaqat tashrif buyuruvchilarni jalb qilish, balki og’zaki so’zlarni ham ishlatishga imkon beradi.

Masalan, bir kishi loyiha uchun dizayner yoki dasturchini qanday tanlash haqida savol berishi mumkin. Siz javob berasiz, foydali maslahatlar berasiz va ular sizga xizmat uchun murojaat qilishadi. Shunday qilib Yandex.Kyu sizga mijozlarni bepul jalb qilish imkonini beradi.

8. Hamkasblar va boshqa kasb vakillari bilan suhbatlashing

Masalan, siz veb-saytlar ishlab chiquvchisiz. SEO mutaxassislari, ovqatlanish mutaxassilari, sotuvchilar bilan tanishing. Ular sizni o’z loyihalariga jalb qilishadi, do’stlariga tavsiya qilishadi chunki IT sohasida yaxshi aloqalarni baham ko’rish odatiy holdir.

Muloqot doirasini kengaytirish-og’zaki tarqatma xabarni ishga tushirishning ajoyib usuli. Masalan, frilanserlar klubida ko’plab frilanserlarni topish mumkin. O’z rezyumeyingizni qoldirish yoki sheriklarni topish bo’yicha hamkasblaringizning takliflarini ko’rishingiz mumkin bo’lgan mavzular mavjud.

9. Odamlarga yordam bering

Ochiq va muhtojlarga yordam berishga tayyor bo’ling. Har qanday savolga javob berishda maslahat uchun pul to’lashni taklif qilmang. Agar biror kishi 1-2 daqiqa davom etadigan aniq muammoga duch kelgan bo’lsa, unda siz buni bepul yoki rahmat uchun qilishingiz mumkin. Buning evaziga sizga minnatdorchilik bildiriladi va ehtimol yordam olgan, sizni do’stlari yoki tanishlariga tavsiya qiladi yoki jiddiyroq savol va pullik maslahat bilan murojaat qiladigan odamlardan biri bo’lib qolishi mumkin.

Ko’rib turganingizdek, agar siz yuqoridagi maslahatlarga amal qilsangiz, xizmatlarda og’zaki xabarni tarqatishda nisbatan tez va sodda bo’lishi mumkin. Tabiiyki, tavsiya qilish uchun siz yaxshi mutaxassis bo’lishingiz va mijozlarning muammolarini hal qilishingiz kerak. Chunki barcha mijozlar bunday ijrochilarni qidirmoqdalar va ular doimo talabgirdirlar.

Manba

Facebook
Telegram
Email

Shuningdek o'qing