Kontent maker kim va u nima ish bajaradi?

Agar siz ijtimoiy tarmoqlarda odamlarga yoqadigan qiziqarli kontentni qanday yaratishni bilsangiz undan pul ishlashingiz mumkin. Ko’pgina kompaniyalar o’z kanallari uchun iste’dodli mualliflarni qidirmoqdalar va ularga pul to’lashga tayyordirlar.

Kontent maker nima ish bajaradi?

Ko’pincha bu kasb kontent menejeri yoki SMM mutaxassislari bilan adashtiriladi.

Aslida, kontent makerlar ijtimoiy tarmoqlar uchun o’ziga xos va noyob kontent yaratadigan odamlar deb ataladi. Ular turli xil video, matn va fotosuratlar formatlarida ishlashlari mumkin. Ularning vazifalariga foydalanuvchilarning reaksiyasini keltirib chiqaradigan, yoqtirishlar, repostlar oladigan va internetda tarqatiladigan materiallarni tayyorlash kiradi.

Faqat tayyor materiallarni saytga yoki ijtimoiy tarmoqlarga joylashtirish bilan shug’ullanadigan kontent menejeridan farqli o’laroq, kontent maker yangi kontent yaratadi. Ushbu kasb SMM mutaxassisidan farq qiladi, chunki kontent maker strategiyalarni, raqobatchilarni tahlil qilmaydi va nashr rejalarini tuzmaydi. Uning vazifalari fotosuratlar, videolar yoki foydalanuvchilarning kerakli reaksiyasini keltirib chiqaradigan boshqa narsalarni tayyorlashdir.

Ish beruvchilar nomdor brendlar, reklama va marketing agentliklari, Vkontakte, YouTube, Tik Tok va boshqa tarmoqlarda faol ravishda hisob yuritadigan kompaniyalar vakillaridir.

Kasbning ijobiy va salbiy taraflari

IjobiySalbiy
Qiziqarli ijodiy ish.
Oliy ma’lumot talab qilinmaydi.
Moslashuvchan soat.
Uyda masofadan turib ishlash imkoniyati mavjud.
Blogger bo’lish va shaxsiy loyihalarda yaxshi pul ishlash mumkin.
Kasb erkinligi. Ishlash uchun har doim ham murakkab va qimmat uskunalar talab qilinmaydi. Ba’zan smartfonni o’zi yetarli bo’ladi.
Portfolio muhim ahamiyatga ega, uning shakllanishi vaqt talab etadi.
Yangi boshlanuvchilar uchun boshida kam daromad.
Doimiy ravishda tendentsiyalarni kuzatib borish, tomoshabinlarning umidlariga moslashish, moda va zamonaviy bo’lish talab etiladi.

Kontent maker qancha daromad topadi?

Rossiyada sinov muddati davomida yangi boshlovchiga minimal to’lov taklif qilinishi mumkin, bu qiymat oyiga taxminan 15000 rublni tashkil etadi. Sinovdan o’tgandan so’ng, ish haqi odatda oyiga 25-30 ming rublgacha oshiriladi. Tajribaga ega mutaxassislar uchun o’rtacha to’lov darajasi 40 000 rubl miqdorida hisoblanishi mumkin.

Bir qator ishlarda kontent yaratishdan tashqari, qo’shimcha funksiyalarni bajarish kerak bo’ladi. Masalan, rejalar tuzish, materiallarni ijtimoiy tarmoqlarga joylashtirish bilan shug’ullanish. Ya’ni, SMM mutaxassisining vazifalarini bajarish. Bunday holda, ish haqi o’rtacha ko’rsatkichdan yuqori bo’lishi mumkin ya’ni, oyiga 60-80 ming rublgacha.

Frilansingda videolarni yaratish va qayta ishlash bilan shug’ullanadiganlar eng yuqori narxlarga ega. Matn mualliflari kamroq olishadi. Birjalarda xizmatlarni sotishingiz mumkin, masalan, Kvork. U yerda siz ro’yxatdan o’tishingiz, o’z xizmatlaringizni do’konga qo’shishingiz va ular kelganida buyurtmalarni bajarishingiz kerak

Nimani bilish va nimaga qodir bo’lish kerak?

Muayyan bilim va ko’nikmalar to’plami ish beruvchiga va vazifalar doirasiga bog’liq. Ko’pincha bo’sh ish o’rinlarida quyidagi talablar mavjud:

  • Videoni qanday suratga olishni bilish. Mashhur formatlarda videolar yaratish.
  • Fotosuratlar va videolarni tahrirlash ko’nikmalariga ega bo’lish.
  • Retush ko’nikmalariga ega bo’lish.
  • Tuval, Adobe Photoshop, Premiere Pro, After Effect dasturlarni bilish.
  • Marketing bo’yicha asosiy bilimlarga ega bo’lish. Masalan, maqsadli auditoriya nima, tomoshabinlarning segmentatsiyasi, ishtirok etish ko’rsatkichlari.
  • Ijtimoiy media tahlillari bilan ishlashga qodirlik.
  • G’oyalarni yaratish, yangi formatlarni ishlab chiqish, skriptlarni yozish kabi ijodiy qobiliyatlar.
  • Jamoada ishlash ko’nikmalari foydali bo’ladi.

Manba

Facebook
Telegram
Email

Shuningdek o'qing